Сторінки

Робота з батьками


 

Педагогічний практикум "Організація вільного часу для дітей"

Пам'ятка для батьків

 

1. Частіше нагадуйте, що не можна витрачати час даремно, проводити його безцільно.

2. Заохочуйте доцільний, розумний вибір дитям заняття, ігри.

3. Стежте за тим, щоб дитя досягало намічене:

- з'ясуєте, що саме він збирається робити (що намалювати, яку споруду виконати, з ким і в що пограти);

- уточніть, як він буде це робити, нехай розповість про етапи гри (роботи), поправте його, порадьте;

- прослідіть, щоб до початку роботи (гри) дитя все приготувало і правильно розставило;

- якщо малюк кидає роботу, не закінчивши її, намагається перемкнутися на інший вид діяльності, треба спонукати його до завершення роботи (гри), можна надати допомогу;

- коли дитина закінчить роботу (гру), поцікавтеся, чи все у неї  вийшло так, як вона задумала. Запропонуйте виправити недоліки.

4. Заохочуйте захопленість дитяти якимсь заняттям (ручною працею, малюванням, музикою). Можна порадитися з фахівцем в цій області і віддати дитину в художню, музичну школу, гурток.

 

5. Якщо малюк збирається на прогулянку, поцікавтеся, як він проводитиме час, що хоче узяти з собою. Схвалюйте цікаві думки.

6. Якщо дитя прийшло з прогулянки, запитайте, як він провів час, чим займався, з ким грав. Дайте свою оцінку.

7. Якщо ви приходите з роботи увечері, обов'язково поцікавтеся, як ваше дитя провело свій день. Відносьтеся уважно до його виробів, малюнків; якщо дитя зайняте грою, читанням, поговоріть з ним про те, що йому сподобалося більше, що запам'яталося.

8. Перевірте, як дитя впоралося з домашнім завданням. Дайте оцінку.

9. Не дозволяйте дитяті довго сидіти перед телевізором, слухати магнітофон. Прагніть перемкнути його увагу на корисніші види діяльності.

10. Не слід викидати дитячі роботи. Використовуйте їх так, щоб дітям було приємно.

 

/Files/images/зимові канікули.jpg

Поради батькам на зимові канікули

Зимові канікули завжди асоціюються в дітей не лише з відпочинком, а й з новорічними святами, веселощами, подарунками. У цей період багато школярів їздять на екскурсії, подорожують з батьками чи відправляються до бабусі з дідусем. Це все дуже подобається дітлахам. Але батькам, що піклуються про своїх дітей, не слід забувати про дотримання режимних моментів під час канікул. Режим має бути у всьому: в харчуванні, нічному сні, часу для відпочинку та додаткових занять в секціях та гуртках тощо.

Відсутність режиму може призвести до перевтоми дитини, і, як наслідок, дитина вийде після канікул виснаженою та байдужою до навчання. Не варто чекати ознак перевтоми, а треба правильно спланувати навчання й дозвілля школяра, виробити режим. Тоді ваша дитина з легкістю подолає всі навантаження найважчого періоду в навчальному році.

Ознайомтесь, будь ласка, з наступними рекомендаціями.

1. Обираючи додаткові заняття, зупиніться на репетиторстві з однієї дисципліни та одній спортивній секції. Цього буде достатньо, адже навчити дитину всього й одразу неможливо. Крім того, дослухайтеся до бажань школяра: якщо гурток не викликає захоплення, нічого з того не вийде. Тому одразу обирайте те, що його зацікавить.

2. Разом із дитиною одразу після зимових канікул складіть розклад на нове півріччя, візьміть з неї обіцянку дотримуватися його. Обов’язково передбачте в графіку час на відпочинок і прогулянки на свіжому повітрі, а також дозвілля, коли школяр зможе зайнятися тим, чим захоче.

3. Плануйте тиждень так, щоб субота і неділя були насправді днями відпочинку. Тому не переобтяжуйте дні, вільні від занять, корисним дозвіллям , наприклад, походами у театри, на виставки, екскурсії тощо. Адже футбол і хлопчачі забави у дворі, а також дівчачі посиденьки – не менш важливі для повноцінного розвитку вашої дитини. Спілкування з друзями – значущий елемент соціальної адаптації школяра. Тому не варто постійно акцентувати увагу на тому, що це марно витрачений час, адже дитина почуватиметься винною, бо була з друзями. Просто всього має бути в міру.

4. Чітко дотримуйтеся розкладу засинання й прокидання. Перші дня після канікул дитині буде важко вставати зранку, а ввечері вам не просто буде вмовити її піти спати раніше. Але за кілька тижнів організм звикне до графіка, тож ранкові пробудження не будуть такими болісними для дитини. Аби школяр не перевтомлювався, лікарі рекомендують десятигодинний сон.

5. Заняття за шкільною програмою – це найважливіше. Саме на них варто «кидати основні сили». А додаткові нехай лишаються на ваш розсуд. Можливо, варто на деякий час відмовитися від репетитора, а повернутися до нього навесні.

6.Серйозно підійдіть до раціону школяра. В антистресовому меню повинно бути багато фруктів і овочів – не менш як 300 грамів на день. Як альтернативу запропонуйте свіжі соки. Не забувайте про м’ясо і рибу, які забезпечать дитину білками, стимулюватимуть роботу мозку. Альтернативою рибі можуть бути морепродукти. Також не нехтуйте молочними продуктами та цільнозерновими кашами. А ось здобну випічку варто обмежувати, аби не перевантажувати печінку. Для дітей, які занадто швидко збуджуються й погано засинають, рекомендується вживати заспокійливі чаї, які містять ромашку, м’яту, мелісу.

Дотримання цих рекомендацій сприятиме профілактиці перевтоми дитини. Тож, вона повернеться з канікул бадьорою, активною та матиме сили на здобуття нових знань.

Гарних вам свят!


Шкільні конфлікти: позиція батьків


Шкільні конфлікти: позиція батьків

Кожен з батьків колись був дитиною і ходив у школу, тому батьки не з чуток знають, що таке шкільні конфлікти. Навіть якщо дорослий, будучи дитиною, не брав участь в конфлікті активно, а тільки був спостерігачем цього конфлікту, все одно переживання були досить великі, і впоратися з ними було непросто. Саме тому, коли батько дізнається, що у дитини в школі конфлікт, то в душі виникає буря почуттів і переживань. Іноді це страх і нерозуміння, іноді це злість і бажання всіх покарати. Як же діяти правильно, так щоб допомогти дитині, а не нашкодити?

Коріння шкільних конфліктів - в сім'ї

Конфлікти можуть бути дуже різними, це може бути конфлікт з учителем або з дітьми, дитина в конфлікті може бути надмірно агресивною або, навпаки, відчувати себе жертвою ситуації. Однак коріння всіх проблем дитини завжди будуть лежати у сімейних відносинах. Батьки можуть мені заперечити: як же так, у нас в родині все добре, ми любимо свою дитину, і ось вона іде в школу, і в неї починається конфлікт, хіба не школа винна в цьому? Школа, безумовно, несе частину своєї відповідальності за те, що відбувається, однак зверну вашу увагу на те, що не у 100% дітей в одних і тих же умовах виникають конфлікти. Залежить це насамперед від того, наскільки дитина вміє адаптуватися до нових умов, наскільки у дитини досить внутрішнього ресурсу для того, щоб не руйнуватися від шкільного стресу, а навпаки тренуватися і ставати сильнішими, тобто збагачувати свій досвід з подолання важких ситуацій.

Отже, якщо у вашої дитини конфлікт в школі, перш за все зверніть увагу на те, що відбувається у вас вдома. Якщо вам вдасться зрозуміти, яка домашня ситуація може травмувати дитину, і по можливості змінити її, то конфлікти в школі припиняться.

Втручання батьків

Чи варто йти в школу? Звичайно, варто. У будь-якому випадку важливо з'ясувати, що відбувається, вислухати різні точки зору і по можливості захистити дитину. Пам'ятайте, що коли ми йдемо в школу, то нам складно зберігати нейтральну позицію. Адже ми колись були учнями, і тому фігура вчителя часто сприймається нами неадекватно. Однак ваша задача розібратися з тим, що відбувається в школі. Важливо дізнатися позицію школярів, замішаних у конфлікті, і позицію вчителя, можливо, позицію шкільного психолога. Це допоможе вам скласти найбільш адекватну картину того, що відбувається. Якщо ви помічаєте, що ваша дитина розповідає вам про проблему зовсім не так, як говорять про це інші діти і вчителі, не поспішайте звинувачувати когось у брехні, цілком імовірно, що кожен з учасників конфлікту бачить ситуацію по-своєму. Немає сенсу виводити когось на чисту воду.

Як правильно допомагати

Розмовляючи зі своєю дитиною, пам'ятайте, що ваші рекомендації про те, як треба чинити в тій чи іншій ситуації, дитина не зможе використовувати, тому що в ситуації конфлікту ми діємо так, як відчуваємо. Тому набагато корисніше поговорити про почуття дитини. Якщо вчинки ми схильні розцінювати як правильні чи неправильні, то почуття не можуть бути неправильними. Почуття - це те, що ми в даний момент переживаємо, це наша реальність, наше буття. Тому якщо ви зможете розділити з дитиною її почуття, то ви дуже їй допоможете, вона відчує, що ви її розумієте, отримає вашу підтримку, а отже, у неї з'явиться ресурс на те, щоб справлятися з подібними ситуаціями.

Дітям також допомагає, коли ми, дорослі, ділимося з ними своїми дитячими труднощами. Якщо ви розповісте, що у вас у школі був теж якийсь конфлікт або складності у взаєминах, то це допоможе дитині відчути, що вона не одна така «неправильна», що конфліктні ситуації трапляються і з іншими дітьми і навіть з її батьками. Те, що ви пройшли через це, дасть дитині впевненість у тому, що і вона впорається з цією непростою ситуацією.

                                                                                                                                           Анна Смірнова, психолог


Корисні підказки Про капризи та бешкети.

(для перегляду та обговорення батькам разом з дітьми)



 



Пам'ятка для батьків

1. Якщо дитина живе серед критики - вона вчиться судити інших.
2. Якщо дитина живе серед ворожнечі - вона вчиться воювати.
3. Якщо над дитиною насміхаються - вона стає несміливою.
4. Якщо дитину присоромлюють - вона почуває себе винною.
5. Якщо дитина знаходить розуміння - вона стає терпимою.
6. Якщо дитина відчуває заохочення - вона пізнає свою цінність.
7. Якщо дитина живе серед похвали- вона пізнає цінність інших.
8. Якщо дитина живе у справедливості - вона стає справедливою.
9. Якщо дитина знаходить визнання - вона буде задоволені собою.
10. Якщо дитина живе у довір'ї і приязні - вона знайде в житті любов.














Немає коментарів:

Дописати коментар